ביטוח למאמני כושר

ספורט נחשב בדרך כלל לבריא וכל אימון גופני מחייב עבודה אינטנסיבית על מנת להגיע לתוצאות הרצויות. ברור למה חלק טבעי והגיוני מהאימון הוא כאבי שרירים תפוסים ומתיחות, אולם כאשר מדובר בפציעת ספורט אמיתית זה כבר חריג שעלול לקרות בגלל סיבות שונות: רשלנות המתאמן עצמו, המאמן או בעיה בגלל ליקויים במתקן לא מתאים או לא תקין. למרות שכל מכון כושר חייב בביטוח אחריות מקצועית וביטוח צד ג' בגלל תאונות שונות, רצוי שמאמני כושר ומדריכי כושר שעובדים באופן פרטי ידאגו לעצמם. זה המקום להמליץ לכם לבדוק גם את הכיסוי הביטוחי שלכם במסגרת חוזה ההעסקה שלכם עם מכון הכושר, העמותה או הגוף שמעסיק אתכם כעצמאים או שכירים.

למה חשוב ביטוח מאמן כושר אישי?

הכל יכול לקרות גם כשמכוונים למטרות ראויות וטובות וזה מוטו נכון לכל אדם זהיר, במיוחד למי שעובד עם מתאמנים על הגוף שלהם. אתם יכולים להיות המקצועיים, המיומנים והמנוסים ביותר, ומספיק רגע של התלהבות מופרזת או חוסר תשומת לב והמתאמנים שלכם ייפצעו למרות שפיקחתם עליהם. זה הרגע שבו אתם עלולים להיתבע על רשלנות מקצועית ועליכם להוכיח שעשיתם כל מה שנדרש במסגרת האפשר. משום כך, אי אפשר להפריז בחשיבות ביטוח אחריות מקצועית למאמנים גם אם אינכם עוסקים בספורט אקסטרים. במקרה של עיסוק באומנויות לחימה או פעילות גופנית ייחודית כמו יוגה, ריקוד ופילאטיס (בעיקר פילאטיס מכשירים) זה חשוב על אחת כמה וכמה. אנשים נוטים לא להעריך נכון את היכולות שלהם והם מגיעים אליכם מלכתחילה במצב לא מזהיר גופנית כדי לשפר אותו. העוסקים בספורט אתגרי למשל יודעים היטב שבלי ביטוח הם לא יעלו על אף מתקן ולא יסכנו את עצמם או את המתאמנים שלהם. את אותה גישה מומלץ לאמץ גם כשמדובר בביטוח מתאמנים "רגילים".

מאמן כושר אישי – מה כולל הביטוח?

תאונות קורות וביטוח אחריות מקצועית מכסה את הפגיעה בתביעה שיתבעו אתכם, בכפוף לתנאים המסוימים שלפיהם נתפרה למענכם הפוליסה. היום כבר לא מוותרים בקלות על תביעות נגד מדריכי כושר ולכן אין לסמוך על המקום שבו אתם מקיימים את האימונים שיכלול גם אתכם בביטוח צד ג' שלו. חשוב לקחת בחשבון בפוליסה כמה קריטריונים שהביטוח שלכם יתייחס אליהם בגלל הגיוון הרב במקצוע והאפשרות לעסוק בו בכל מקום. יש להגדיר בפוליסה האם הוא תקף לכל תנאי המקום שבו אתם מאמנים ללא קשר למקום שבו אתם מאמנים, משום שלא תמיד הכיסוי הביטוחי שלו תקף גם לכם. חשוב להגדיר את היקף המתאמנים שלכם באימונים ואת אופי האימונים, האם מדובר במתקנים ובשיטות מיוחדות? האם יש לכם הכשרה מקצועית מוכרת ומוסמכת ממוסד מוכר ככזה? מהו הניסיון שלכם והיכן? האם עשיתם כל מה שנדרש כחוק ולפי הפוליסה?

מה מכסה הפוליסה?

כיסוי ביטוחי מקיף ומשולב הוא הביטוח העדיף בכל מקרה, בין אם מקום העבודה מבוטח או לא. רצוי שמדריכי כושר ידאגו לפוליסה שמכסה את הנזק למתאמן – פיזי או קוגניטיבי – במקרה של ביטוח צד ג', או את ההליכים המשפטיים נגדו במקרה של ביטוח אחריות מקצועית למדריך כושר. היא אמורה לכסות את ההוצאות המשפטיות בכל תביעה עתידית על אחריות מקצועית שלכם לפציעה או תאונה והוצאות נלוות לטרחה הקשורה להליכים. התלונות של המתאמנים מתחלקות לכמה סוגים, כשהנפוצה בהן היא רשלנות או הזנחה של המאמן שבגללן נגרמה פציעה. יש גם תלונות על כך שהאימון לא הניב את התוצאות המקוות למרות ההבטחות וזה נכון במיוחד לשיטות מסוימות שאמורות להראות תוצאות מובהקות. גם היעדר השגחה ופיקוח הם עילות לתביעה במקרה של פגיעה ותאונה ולכן גם תידרשו להבטיח זאת כחלק מתנאי הפוליסה. תנאי הפוליסה ישתנו מחברה לחברה אבל גם ממבוטח למבוטח ובדרך כלל לא יכללו ביטוח רשלנות פושעת. יש כאלה שידרשו גם אישורים רפואיים מהמתאמן עצמו על מצבו וכן הכשרה בעזרה ראשונה של מאמן הכושר.

כמה עולה ביטוח למאמני כושר

מכיוון שיש כמה ענפי ספורט שמאמנים עוסקים בהם אחד על אחד, הפוליסה נתפרת גם על פי הסיכונים המוכרים בכל ענף שמתומחרים בהתאם. ביטוח אחריות מקצועית למאמני חדרי כושר עולה בדיוק כמו הסעיפים שתרצו להכניס בו ולפי אופי הספורט שבו אתם מאמנים. הביטוח יכול להתחיל מסביבות אלף שקלים ומעלה, בכפוף לתנאי האימונים וההעסקה שלכם, האם אתם שכירים או עצמאים והאם יש הגבלות מסוימות לכל ענף שבו תעסקו. חשוב לדעת שהפוליסה מכסה רק את תקופת הביטוח לפי התאריכים הנקובים ולכן לא מומלץ לאמן לקוחות מחוץ לתאריכים אלה. התחום הוא דינמי ומאמנים עוברים גם ממקום למקום ולכן נופלים לפעמים בין הכיסאות הביטוחיים של המקומות שבהם עבדו, במקרים כאלה כדאי להגדיר מראש היכן יתקיימו האימונים למשל חדרי סטודיו, שטחים פתוחים, מתקנים ציבוריים ועוד. יש ביטוחים שמכסים תביעה רטרואקטיבית וחשוב לוודא שאתם מכסים את זה. הכיסוי הביטוחי משתנה לפי מספר המתאמנים של המאמן ויכול להיות בסכום גדול משמעותית כשמדובר בעשרות מתאמנים, עד לסכום של כמה מיליוני שקלים.

ביטוח למאמני כושר