ביטוח עבודות קבלניות

נערכים לכל תרחיש: חשיבות ביטוח קבלנים

על רקע המציאות עתירת הסיכונים שהינה חלק בלתי נפרד מענף הבנייה, זה הזמן להכיר מקרוב את הפוליסה שעתידה להגן עליכם בשעת צרה

מדינת ישראל ניצבת בשנים האחרונות בפני תנופת בנייה חסרת תקדים. בנייה למגורים, פרויקטים להתחדשות עירונית, עבודות תשתית במרחב הציבורי, רכבת קלה והיד עוד נטויה.

הפרויקטים השונים מבוצעים כידוע על ידי חברות יזמות וקבלנים אשר אמונות על ביצוע המלאכה המורכבת. אלא שבתווך אלו נתונות בפני לא מעט סיכונים אשר עלולים חלילה לגרום לפגיעה ברכוש, בצד שלישי ואף לעלות בחייהם של הפועלים בשטח.

כאן נכנסת לתמונה פוליסת ביטוח קבלנים המהווה מצרך חובה בכל עבודה קבלנית רצינית, ותפקידה לספק כיסוי ביטוחי הולם התואם את סוג העבודה המבוצעת ואת הסיכונים הכרוכים בה.

בשל עלויות חומרי הגלם והעבודות בענף הבנייה שעשויות להגיע עד לתקציבים של עשרות מיליוני שקלים לפרויקט, קיימת חשיבות עליונה בעריכת ביטוח קבלנים עוד בטרם החלו העבודות דה פקטו. כך יכולים בעלי החברות הקבלניות והיזמים השונים להיערך מבעוד מועד מבחינה כלכלית, ולא לחשוש שמא יספגו מכה כספית כתוצאה מאירוע שאינו בשליטתם, אשר בחלק מן המקרים עלול להוביל גם לפגיעה אנושה בחברה ואף לקריסתה.

ביטוח קבלנים – מה כוללת הפוליסה?

בשל מורכבות ענף הבנייה, כמו גם התמורות והשינויים המתרחשים בו באופן דינמי, מחולקת פוליסת ביטוח קבלנים למספר פרקים, אותם ניתן לרכוש יחד או כל אחד בנפרד.

פרק א' מתייחס למעשה אך ורק לרכוש או ציוד השייך למבוטח עצמו, קרי לחברה הקבלנית. מדובר על כיסוי מפני נזקי טבע או שריפה לדוגמה, כמו גם לאובדן ונזק פיזי פתאומי שנגרם באתר תוך כדי הליך הבנייה. יצוין כי הכיסוי תואם את היקף העבודה המוערך מראש מבחינה כספית.

פרק זה כולל בתוכו מספר סוגי הרחבות לפוליסה, לרבות גניבה או פריצה, פגיעה ברכוש בו מבוצעת פעילות בשטח, מבני עזר וציוד קל בבעלות החברה הקבלנית, רכוש בהעברה ועוד.

פרק ב' מתרכז בנזקים הנגרמים לצד ג', קרי נזק תאונתי בלתי צפוי שנגרם לאדם, לקבוצת אנשים או לצד שלישי (כולל רכוש) עקב פעילות המתבצעת באתר בנייה. גם פרק זה ניתן להרחבה עם סעיפי כיסוי עבור נזקים כדוגמת חיתוך כבלים תת-קרקעיים, רעידות והחלשת משען ועוד.

פרק ג' עוסק בביטוח חבות מעבידים, כלומר מגן על המעסיק בחברה הקבלנית מפני תביעות שעשויות להיגרם מצד אחד מעובדיו, זאת בהנחה והתקיימו בינו ובין החברה הקבלנית יחסי עובד-מעביד וכי שולמו לו דמי ביטוח לאומי כחוק. הכיסוי הביטוחי בפרק זה ניתן עבור נזקי גוף, נפש, שכל או מוות שנגרמו לאחד מעובדי המבוטח כתוצאה מתאונה, תוך כדי העבודות השוטפות באתר הבנייה, או במסגרתה. כחלק מפרק זה מוגן המבוטח גם בגין "מחלת מקצוע", המיוחסת למקרה גופני או נפשי שהתרחש או התגלה כתוצאה מעבודה לאורך זמן ממושך.

ביטוח קבלנים – האם אפשר להסתדר בלעדיו?

זוהי אחת השאלות שחוזרות לא אחת בענף הבנייה. על פניו אין חובה לרכוש כיסוי במסגרת פוליסת ביטוח קבלנים, אולם באותה נשימה חשוב להבין את ההשלכות הכספיות שעלולות לחול על החברה הקבלנית ובעליה כתוצאה חלילה מפציעה או תאונה באתר הבנייה שלהם, או לחילופין בשל גניבה או פריצה במסגרתה נלקח ציוד בשווי רב.

ללא כיסוי ביטוחי הולם התואם את הערך הכספי, הרי שהנכם עשויים להישאר קירחים מכאן ומכאן, עם נזק כלכלי משמעותי שיתכן כי אף עלול להוביל בקונסטלציה כזו או אחרת לעצירת העבודות בשטח לאלתר.

במילים אחרות, על אף שאינה מוטלת חובה לרכוש ביטוח קבלנים, הרי שבפועל זהו מצרך חיוני הנדרש בכל סוג של פרויקט או עבודה, ועתיד להעניק שקט נפשי מפני כל תרחיש. כמו כן מדובר בהגנה גם על מצבת העובדים אשר יודעת מראש כי גם במקרה של פגיעה גופנית או אחרת, הם ישופו כתוצאה מהנזק שייגרם להם.

ביטוח קבלנים – מה חשוב לדעת

פרט לשלל הכיסויים שהזכרנו עד כה, ביטוח קבלנים כולל עוד שורה רחבה של כיסויים עבור עבודות המתבצעות באתר הבנייה או בסמוך אליו, וכן עבור סעיפים רבים ומגוונים שעלולים לכאוב בכיס ולהותיר את החברה הקבלנית או מי מטעמה עם עוגמת נפש משמעותית.

כיסויים נוספים הנכללים בפוליסה כוללים בין היתר: הקמת מבנים זמניים באתר, עבודות פועלים מכל הסוגים (יבשות ורטובות כאחד), הפסד רווחים מתקדם, אחריות משפטית, עיכוב בשלבי הפרויקט ועד מסירתו ללקוח, עלויות שכירת פועלים ועובדים (כולל קבלני משנה), תשלום עבור טיפולים רפואיים או אשפוזים עבור מצבת העובדים באתר ועוד.

אז מה למדנו? ממש לא משנה אם הנכם חברה קבלנית בעלת נפח עבודה רחב, או חברת שיפוצים קטנה-בינונית, הרי שבטרם תיגשו לעבודה אל תוותרו על ביטוח קבלנים שעתיד לספק עבורכם הגנה במלוא מובן המילה מפני כל תרחיש.

אודי דגן סוכנות לביטוח – למען השקט הנפשי שלך

עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה וצוות מקצועי המעורה בענף הביטוח לאורכו ולרוחבו, מעניקה "אודי דגן סוכנות לביטוח" שירות ייעודי לגופים וחברות שונות בענף הבנייה, תוך התאמה אישית של פוליסות ביטוח עבודות קבלניות, תוך שמירה על זכויותיהם של קהל הלקוחות עד לשביעות רצונם המלאה.

אנו מתחייבים על מתן שירות מיטבי תוך הקפדה על שקיפות מלאה, יחס אישי והתנהלות מהירה, כיאה לעידן המודרני בו אנו חיים. תוסיפו לכך סוכנות הנמצאת במגמת צמיחה מתמדת, והרי לכם כתובת מדויקת שתפעל למענכם לאורך כל הדרך.

אז בטרם הנכם עולים לשטח, זה הזמן לרכוש ביטוח קבלנים אשר יספק עבורכם את ההגנה הנדרשת, הכוללת כיסויים נרחבים ובמחיר אטרקטיבי במיוחד.

ביטוח עבודות קבלניות